
Genç Dijital Vatandaşlar İş Başında
Millî Eğitim Bakanlığı ve Avrupa Konseyi ile iş birliği içinde yürütülen “Türkiye’de Dijital Vatandaşlık Eğitimi Pilot Projesi” kapsamında, 28 Mayıs 2024 tarihinde bir ödül töreni düzenleyerek genç dijital vatandaşları ödüllendirdi. Avrupa Konseyi’nin 75. yıl dönümü ve Avrupa Konseyi Ankara Program Ofisi’nin 20. yıl dönümü kapsamında gerçekleştirilen tören, Bakanlığımızın dijital çağın gerekliliklerine uyum sağlayan bireyler yetiştirme hedefinin somut bir yansıması oldu.
Podcast Yarışması, öğrencilerin dijital araçları bilinçli şekilde kullanarak üretim yapmalarını teşvik etmeyi, bununla birlikte dijital vatandaşlık eğitimi kapsamında insan hakları, empati, saygı ve sorumluluk gibi temel değerleri içselleştirmelerini sağlamayı amaçlamıştır. Yarışma sürecinde öğrenciler, hem teknik becerilerini hem de etik ve sosyal sorumluluk anlayışlarını geliştirme fırsatı bulmuşlardır.
Millî Eğitim Bakanlığı olarak öncülük ettiğimiz bu proje, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi tarafından birlikte finanse edilmekte ve Avrupa Konseyi tarafından yürütülmektedir. Dört pilot ilimiz olan Mardin, Kars, Çanakkale ve Aydın’dan yarışmayı kazanan 10 öğrencimiz ve öğretmenleri, törene katılarak ödüllerini Millî Eğitim Bakanlığı ve Avrupa Konseyi temsilcilerinin elinden almıştır.
Açılış oturumunda konuşan Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Araştırma-Geliştirme ve Projeler Daire Başkanı Sayın Sedat Abdülhakimoğulları, çocukların dijital dünyada seslerini duyurmalarının ve hak temelli içerik üretmelerinin önemine dikkat çekmiştir. Bakanlığımızın bu alandaki kararlı duruşu, çağın gereklerine uygun eğitim politikalarının hayata geçirilmesinde kritik bir rol oynamaktadır.
Etkinlikte, Avrupa Konseyi Programlar Koordinasyon Direktörü Sayın Claus Neukirch, projenin amaçları ve Avrupa Konseyi’nin yeni eğitim stratejisi (2024-2030) hakkında bilgiler paylaşmıştır.
Törenin ardından öğrencilerimize yönelik olarak Anıtkabir, Dijital Hayvanat Bahçesi ve eski Türkiye Büyük Millet Meclisi binalarını kapsayan özel bir Ankara turu düzenlenmiş, böylece öğrencilerimiz hem başkentimizin tarihiyle tanışmış hem de üretken dijital vatandaşlık yolculuklarına anlamlı bir anı eklemişlerdir.
Millî Eğitim Bakanlığı olarak, öğrencilerimizin dijital becerilerini güçlendiren, değer temelli eğitim anlayışını benimseyen bu tür projeleri desteklemeye ve yaygınlaştırmaya devam edeceğiz.